انواع کلاه ایمنی موتورسیکلت

کلاه ایمنی تمام رخ ( فک دار ) یا full face

کلاه ایمنی تمام رخ بیشترین پوشش را در اطراف سر و گردن شما دارد و ایمن ترین نوع کلاه ایمنی موتورسیکلت برای محافظت از شما در برابر ضربه احتمالی به حساب می آید. ویژگی متمایز و کلید ایمنی این کلاه، محافظ چانه است که بسیاری از کلاه های ایمنی از آن بی بهره اند. طبق مطالعه ، چانه در هنگام تصادف با پنجاه درصد ضربه شدیدتر روبرو می شود و فقط یک کلاه ایمنی تمام رخ می تواند از چانه و فک شما محافظت کند.
اکثر کلاه های ایمنی تمام رخ، دارای تهویه برای تبخیر عرق ، کاهش بخار روی شیلد جلوی صورت و خنک نگه داشتن هنگام سوار شدن هستند. در سال های اخیر ویژگی های جدیدی به کلاه ایمنی های تمام رخ اضافه شده است ، از جمله بلندگوهای دارای بلوتوث ، طرح ها و رنگی های متنوع با دید بالا و روکش هایی که متناسب با شرایط نور خورشید هستند.

کلاه ایمنی مدولار (فک متحرک)

کلاه ایمنی مدولار ، که به آن کلاه ایمنی فک متحرک نیز گفته می شود ، ترکیبی است از یک کلاه ایمنی بدون فک (۴/۳) و کلاه ایمنی فک دار . دلیل این امر این است که محافظ چانه و طلق محافظ (شیلد) می توانند به سمت بالا حرکت کنند تا جلوی کلاه ایمنی را باز کنند. مواد اولیه و اتصالات این نوع، مشابه کلاه ایمنی فک دار است.
آنها دارای شیلد برای محافظت از چشم هستند و گاهی اوقات دارای یک  عینک محافظ داخلی ثانویه برای محافظت بیشتر از چشم در برابر نور خورشید هستند. به دلیل نوع طراحی کلاه ایمنی مدولار اغلب توسط  کروزرها و موتورسواران ماجراجو مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا با در نظر گرفتن موقعیت سواری برای مسافت های طولانی طراحی شده است.
بلندگو بلوتوث در این مدل کلاه بشدت مورد استقبال قرار گرفته ، همچین لبه برامده کلاه و پوشش ضد مه ویژگی های جالب دیگر این نوع کلاه هستند.

کلاه ایمنی بدون فک  (¾)

در این مدل کلاه ایمنی قسمت پشتی و کناری سر شما را می پوشاند اما صورت شما را در معرض دید قرار می دهد. این نوع کلاه ها بیشتر برای اسکوتر و کافه ریسرسواران محبوب هستند. زیرا ناحیه صورت برای برخورد باد به صورت موتورسواران باز نگه داشته می شود. وجه تمایز این کلاه ایمنی نبود نوار چانه است که باعث می شود ایمنی آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد

کلاه نیمه ایمنی

این نوع فقط قسمت بالای سر و ناحیه پیشانی تا ابرو را می پوشاند و حداقل محافظت از شما را ایجاد می کند. بعضی از آنها ممکن است پشت گردن و گوش های موتورسوار را هم پوشش دهند اما ناحیه بیشتری از صورت شما را در معرض دید قرار می دهند. چون Half ها مجهز به روکش یا محافظ صورت نیستند ، بنابراین برای محافظت از چشم ها نیاز به محافظ چشم یا عینک سواری دارید.

کلاه ایمنی آفرود

کلاه ایمنی های آفرود دقیقاً همانطور که از اسمشان مشخص است ، برای دور شدن از خیابان ها و سواری در جاده های خاکی طراحی شده اند. آنها بهترین گزینه برای استفاده در شهر و بزرگراه نیستند . طراحی این کلاه متفاوت از کلاه ایمنی فک دار و  مجهز به روکش بزرگتر و نوار چانه برجسته تر برای جریان بهتر هوا است.
 آنها معمولاً برای حداکثر محافظت ، حداقل وزن و تهویه مناسب برای سواری در ماه های گرمتر طراحی می شوند ، بنابراین انتظار فناوری پیشرفته مانند بلوتوث را نداشته باشید. کلاه های آفرود معمولاً از چشم ها محافظت نمی کنند ، بنابراین موتورسواران بهتر است از عینک استفاده کنند.
 اگر در جاده های خاکی و گل آلود موتورسواری میکنید ، عینک برای شما اولویت است زیرا می تواند از ورود گل و لای و خاک به چشم  و صورت شما هنگام سواری جلوگیری کند.

کلاه ایمنی دوال اسپرت (Crossover, ADV, Hybrid, Enduro)

ترکیبی از  کلاه ایمنی آفرود و کلاه ایمنی فک دار است. این مدل از نظر ظاهر شبیه به کلاه ایمنی آفرود با طلق بزرگ و میله چانه پایین است ، اما از لحاظ روکش داخلی و راحتی،  بیشتر شبیه کلاه ایمنی فک دار میباشد. این نوع قرار است یک تلفیق بین هر سبک باشد ، زیرا آنها برای استفاده در جاده و خارج از جاده طراحی شده اند.
کلاه ایمنی دوال اسپرت دارای یک  طلق محافظ بزرگ چشم  است که صورت را کامل میپوشاند  و در صورتی که موتورسوار بخواهد از عینک استفاده کند طلق آن  میتواند در حالت بالا قرار گیرد. بر خلاف کلاه های آفرود نوار چانه این نوع برجسته نیستند ، بنابراین عایق صدا بهتری است و جریان هوای کمتری را حس میکنند.
بیشتر بخوانید : در امنیت باشید : موقعیت مناسب آیینه موتورسیکلت
بیشتر بخوانید : کیسه هوای شلوار، فناوری جدید برای امنیت موتورسواران
بیشتر بخوانید : ۱۰ نکته ایمنی برای راکبین جدید

کمک نیاز دارید? با پشتیبان از طریق واتزاپ چت کنید