۱۳ فایده شگفت انگیز دوچرخه سواری

دوچرخه سواری سلامت جسمی، روانی و ذهن را بهبود می بخشد : سالها مطالعات و تحقیقات روی فعالیت بدنی انسان، نشان میدهد سالمت اشخاصی که سبک زندگی جسمانی‌ فعالتری دارند ۳۲ ٪نسبت به افرادی که فعالیت جسمانی کمتری دارند، بیشتراست. همچنین آزاد سازی آدرنالین و اندورفین ها اعتماد به نفس شما را افزایش میدهند.
دوچرخ سواری و کاهش وزن : دوچرخه سواری بدن شما به یک کارخانه ی مصرف سوخت چربی تبدیل میشود. بسته به میزان و شدت فعالیت بدنی دردوچرخه سواری، بدن شما بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت میسوزاند.
به دست آوردن بدنی زیبا و عضلانی : عنصر فشار در دوچرخه سواری به این معنا است که دوچرخه سواری فقط چربی نمیسوزاند، بلکه عضالت زیبا ایجاد میکند، بهخصوص در پا و اطراف همسترینگ، چهار سر ران.
سلامت ریه ها : یک مطالعه ی جدید نشان میدهد که دوچرخه سواراندرمعرض آلودگی ودود کمتری واقع میشوند چرا که از مسیرهای فرعی که آلودگی کمتری دارد تردد میکنند و پشت ترافیک های طولانی شهرها که بالاترین میزان آلودگی را دارند، معطل نمیشوند.
دوچرخه سواری خطر سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد : دوچرخه سواری ضربان قلب شما را باال میبرد، خون در بدن شما با سرعت بالاترین پمپاژ میشود، کالری بیشتری را میسوزاند و احتمال اضافه وزن را کم میکند؛ در نتیجه دوچرخه سواری از آن دسته ورزشهایی است که توسط NHS به عنوان یک روش سالم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مهم مانند بیماریهای قلبی وسرطان توصیه میشود.
کاهش آسیب های ورزشی : هنگامیکه دانشمندان گروههای ورزش کننده ی دو و دوچرخه سواری را مقایسه کردند دریافتند که دونده ها نسبت به دوچرخه سواران ۱۳۳ تا ۱۴۴٪ صدمات بیشتری در عضلات و ۲۵۶٪ التهاب و۸۷ ٪ کوفتگی عضالت تأخیری( DOMS ) را تجربه خواهند کرد.درحالیکه دوچرخه سواری کمتر منجربه صدمه میشود.
صرفه جویی در پول و زمان : استفاده ازدوچرخه در سفرهای کوتاه به میزان بسیار بالایی در کاهش سطح آلودگی جهانی مؤثراست. پس دوچرخه سوارشوید تا درهزینه ی بنزین و پول نقد درحمل ونقل عمومی ‌وهمچنین زمان خودتان صرفه جویی کنید.
تقویت حس جهت یابی : پس از بیرون رفتن و گشت وگذار در جاده و خیابانها میتوانید تمرینات تقویتی جهت یابی را انجام دهید. مسیرهای جدید را امتحان کنید.کوچه ها و محله هایی راکه تا به حال عبور نکرده اید انتخاب نمایید و اجازه دهید حس‌ مسیریابی تان فعال شود و راهنماییتان کند.
قدرت مغز خود را تقویت کنید : ورزش کاملا با سلامت مغز در ارتباط است و میتواند ما را دیرتر در معرض زوال عقلی قرار دهد.
بهتر بخوابید : برای داشتن خواب خوب شبانه، دوچرخه سوار شوید. همه ی ما میدانیم که خستگی بعد از ورزش باعث بهبود کیفیت خواب میشود اما اکنون این موضوع به صورت علمی ‌به اثبات رسیده است.
تقویت قوای جنسی : دوچرخه سواری میتواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد. بیشتر ما میدانیم که رابطه ی جنسی چیز خوبی است، اما به طور دقیق نمیدانیم که این موضوع به چه میزانی برای سلامتی کلی بدن مفید است. در حقیقت، رابطه ی جنسی منظم میتواند زندگی شما را طوالنی کند.
بهتر بخوابید : افراد میتوانند با انجام تمرینات هوازی در اکثر روزهای هفته، علاوه بر مزایای بسیار، سلامتی مرتبط با ورزش، احتمال سرماخوردگی را حدود ۴۰ ٪کاهش دهند.
بهبود کارآیی تعادل کلی بدن: دوچرخه سواری به شما کمک میکند تا مهارت های تعادل و استفاده از وزن بدن خود را بالا ببرید. این توانایی ها هم در زندگی روزمره به شما کمک خواهند کرد و هم در دوچرخه سواری شما را یاری میکند تا با استفاده از وزن بدنتان، پیچها را راحتتر بگذرانید و سریعتر برانید.
کمک نیاز دارید? با پشتیبان از طریق واتزاپ چت کنید